دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1394 - 14:03
نیازآذری تاکید کرد

 لزوم رعایت قانون و انضباط کاری در سیستم دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با توجه به بیانات رئیس دانشگاه در جمع روسای استان‌ها در همدان گفت: دانشگاه باید قانونگرا و با برنامه بوده و تمام فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی در آن استان باید همگام با سازمان مرکزی و هدفمند باشد.
کد خبر : 43850

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر کیومرث نیازآذری در سومین جلسه روسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، اجرای دقیق بخشنامه‌ها از سوی روسای واحدها را خواستار شد و اظهار کرد: همان‌طور که سازمان مرکزی دانشگاه با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی اقدام به تدوین این بخشنامه کرده، روسای واحدها و مراکزآموزشی نیز وظیفه دارند تا در چارچوب قانون و مطابق اهداف و برنامه‌های راهبردی تعیین شده حرکت کرده و خارج از قوانین عمل نکنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه ما باید در تدوین برنامه راهبردی ششم و بودجه سال 1395واحدهای استان صداقت و انضباط را رعایت کنیم، افزود: ایجاد وحدت، یکپارچگی و هم‌اندیشی موجب سرعت بخشیدن در تصمیم‌گیری و اثربخشی در انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی و اقتصادی دانشگاه خواهد شد.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه وظایف روسای واحدها، معاونان و مدیران در اجرایی کردن دستورالعمل‌ها بسیار حساس و مهم است، ادامه داد: روسا برای نجات واحد دانشگاهی خود با تدبیر، درایت و در راستای افزایش کیفیت آموزشی تلاش کنند، زیرا امروز همه دانشجویان و مشتاقان تحصیل به دنبال کیفیت علمی و پژوهشی در دانشگاه‌ها هستند و به هیچگونه کمکاری در مقاطع تحصیلی مختلف به‌ویژه تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری پذیرفتنی نیست.


نیازآذری با تاکید بر اینکه برای جذب دانشجو به دنبال افزایش کیفیت علمی و پژوهشی واحد خود باشیم، افزود: تمام سعی و تلاش واحدها این باشد که تراز علمی دانشگاه ارتقا یابد و روسای واحدها باید دقت کنند تا در تکمیل فرم‌های ارسالی به استان و سازمان مرکزی، بر مبنای واقعیات و مستندات اقدام کنند.


وی در ادامه خواستار فعالیت قوی‌تر و حضور جدی‌تر واحدها در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان شد و گفت: فرآیند فعالیت‌های دانش‌بنیان در ابتدای راه است و واحدها بر مبنای دانش و علم روز برای تولید محصولات انبوه و مورد نیاز جامعه حرکت کنند.


نیازآذری افزود: چون در حال حاضر بخش قابل توجهی از درآمد واحدها بر مبنای شهریه دانشجویان است، روسای واحدها و مراکز آموزشی باید با اشراف کامل بر همه امورات و حوزه‌ها و با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه‌های مختلف علمی و اقتصادی که توانایی و شرایط فعالیت اقتصادی و دانش‌بنیان وجود دارد وارد شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته